Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
30 Jul 2009, 19:36
|
|
|
Newbie ![]() Gruppe: Members Innlegg: 1 Ble medlem: 27.07.2009 Fra: Tiller Bruker nr.: 1568 |
Heisann.
Har et soverom på ca 30 kvadrat vegg. Skulle rive av tapet men får den ikke av så har bestemt meg for å legge rehabgips plater. Trenger litt tips til dette. Kan man lime gips platene på veggen? er gips fra før. Å hvordan gjør man det med fotlister, dørlister og vinduskarmer? er det sånn at dem skal være på å så legger man platene inntil? Har et hjørne som går utover, skal det legges noe i det gjørnet? Hvordan er gipsplatene å jobbe med ? aldri brukt gips før. Hva bruker man i skjøtene på gipsplatene å hvilket spakkel skal man bruke? Setter pris på svar på noe av dette:) -------------------- Morten Andersen
|
|
|
|
14 Oct 2009, 10:33
|
|
|
Newbie ![]() Gruppe: Members Innlegg: 1 Ble medlem: 14.10.2009 Bruker nr.: 1590 |
Heisann. Har et soverom på ca 30 kvadrat vegg. Skulle rive av tapet men får den ikke av så har bestemt meg for å legge rehabgips plater. Trenger litt tips til dette. Kan man lime gips platene på veggen? er gips fra før. Å hvordan gjør man det med fotlister, dørlister og vinduskarmer? er det sånn at dem skal være på å så legger man platene inntil? Har et hjørne som går utover, skal det legges noe i det gjørnet? Hvordan er gipsplatene å jobbe med ? aldri brukt gips før. Hva bruker man i skjøtene på gipsplatene å hvilket spakkel skal man bruke? Setter pris på svar på noe av dette:) Hei du Ja du kan lime platene til veggen. Jeg har gjort dette og benyttet tech7 som lim. Det er sikkert annet lim som kan benyttes, så forhør deg litt hos et byggevarehus. Jeg vil anbefale deg å ta av lister, dette vil gi et mye bedre resultat en å legge platen inntill. Husk at du må fore ut (6mm) rundt dører og vindu siden platen bygger ut fra veggen. Utforingslister får du kjøpt i ønsket tykkelse hos de ulike byggevarehusene. I hjørnet benytter du hjørnebeslag. Dette må så sparkles. Dette for å styrke hjørnet og lette sparkel arbeidet I skjøtene legger du papir remser. Først et tynt lag med sparkel så papir remse og så sparkle over. Husk å ikke legge på for mye sparkel, blir fort mye som må pusses bort. Det finnes glassfiber remser med klister bak for å legge i skjøten. Enkelt å bruke men sprekker opp senere. Ikke anbefalt! Gips er enkelt å jobbe med. Lett å kutte til og håndtere. Håper dette var svar på noen av spørsmålene dine. Lykke til med jobben Hilsen Hobbysnekker Ramsvik[indent][/indent] |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Enkel visning | Tiden er nå: 5 September 2010 - 16:58 |